في مداخلة هاتفية مع برنامج "على مسئوليتي" للإعلامي أحمد موسى، أكد الفنان هاني شاكر نقيب الموسيقيين، إن النقابة هتعيد النظر مرة ثانية في كل حفلات الفنان محمد رمضان. خصوصًا إنه لم يتم منحه أي تصريح من ساعة ‏آخر حفلة له، واللي أخل فيها بتعهده للنقابة إنه يلتزم بملابس تحافظ على الذوق العام.

القرار دفع الفنان محمد رمضان لإعادة النظر في الأمر، والقلق على مستقلبه الفني. ونشر بوست على حسابه على إنستجرام، وضح فيه لجمهوه إنه بيتعرض لحرب ممنهجة من اتجاهات مختلفة، بسبب نجاحه اللي هم ليهم الفضل فيه. وإنه بيتعبر الجمهور عيلته، علشان كده بيشاركهم كل تفاصيل حياته. وختم كلامه بـ" ثقتى فى الله ثم فيكم إن الظلم لا ينتصر أبداً".

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

جمهوري وأهلي وناسي انتم السبب في كل حاجة حلوة في حياتي ومشاركتي لكم في تفاصيل حياتي لأني بعتبركم عيلتي زي مابعرّف أمي إني اشتريت حاجة بحبها بعرفكم لأن انتم شاركتوني في صنع كل حاجة حلوة في حياتي .. وبسببكم برضه بتحارب هذه الحرب المُمنهجة من مُعظم الاتجاهات .. والسبب هو ان لا يجوز لواحد من الطبقة البسيطة يوصل لهذا النجاح والجماهيرية .. والمقصود من الحرب دي الفتنة بيني وبين رزق ربنا ليا وهو أنتم ♥️ زي توجيهكم في موضوع بوست المستشفى اللي كان قصدي فيه ان مش أي حد يغلط يتم إقافه مدى الحياة العقوبة فعلا قاسية جداً انما مش قصدي الطيار خالص .. والدليل ان كل الطيارين اللي سمحه بالتصوير لمعظم النجوم ونزلت على السوشيال ميديا لم يتم إقافهم أسبوع واحد حتى ..ومع ذلك لما شوفت أنكم فهمتم كلامي غلط حذفته برضه احتراماً لكم .. ثقتي في الله ثم فيكم ان الظلم لا ينتصر أبداً ♥️🔥💣 #ثقة_في_الله_نجاح

A post shared by Mohamed Ramadan ⚡️ (@mohamedramadanws) on