ما تشغلش بالك بخروجك الويك إند، إحنا جهزنالك قائمة خروجات متنوعة كلها فن ومزيكا حلوة وأفلام  تجنن.. يلا بينا نشوف.

لو حابين تسمعوا موسيقى الأغاني اللي بتحبوها من غير كلمات، وبعزف رايق، يبقى احضروا ما يفوتكوش حفلة فرقة الكيان بقيادة عزمي، في الساقية، هتلاقوا التفاصيل هنا.

لو بتحبوا المسرح فمايفوتكمش حضور عرض مسرحية “الجلسة” على مسرح ساحة روابط للفنون بوسط البلد، وده هيكون الساعة 8 مساء الخميس والجمعة والسبت، يعني كل أيام الويك إند! (اشتروا التذاكر من هنا).

أما الجميل الموسيقار عمر خيرت فعندكم موعد مع حفلته في قصر عابدين. يوم الجمعة 7 يونيو والسبت 8 يونيو. (اشتروا التذاكر من هنا)

أما عشاق المغامرات فعلى موعد مع مغامرة جديدة مع “سكي إيجيبت” اللي بينظم رالي 4×4 “تحت الصفر” على الجليد لأول مرة في الشرق الأوسط وأفريقيا. بيضم السباق أكثر من 10 فرق بتتنافس للحصول على لقب بطل رالي الجليد، وده هيكون الساعة 4 العصر يوم السبت 8 يونيو. (اشتروا التذاكر من هنا)

مايفوتكمش كمان حضور فعاليات النسخة الأولى من مهرجان “السينما الإيطالية في القاهرة” واللي هتستمر لحد يوم 9 يونيو، وهتضم عروض لأهم أفلام السينما الإيطالية الكلاسيكية والحديثة. هتقام العروض في سينما الزمالك والمعهد الثقافي الإيطالي. (شوفوا جدول الفعاليات هنا وهنا.

وكمان سينما زاوية هتستضيف فعاليات برنامج أيام القاهرة السينمائية بوسط البلد في دورته السابعة. هيعرض البرنامج مجموعة من أبرز الأفلام العربية لحد يوم 31 يوليو الجاي. (شوفوا جدول العروض من هنا).